En käsitä, miten lomalla voi olla kokoajan näin kova kiire. Tuntuu, että aina menossa johonkin ja aina on kiire...pitää nyt vähän rauhottaa ilmeisesti. Jäpän kanssa ollaan ahkerasti tehty jälkeä ja yhtä ahkerasti "tottisteltu". Tuossa joku päivä tuli olo, että eihän se ole oppinut  mitään, mutta sitten eilen tupalassa melkein pelästyin, kun huomasin, että osaahan se jo vähän. Olen nyt pitänyt huolen siitä, että meillä on oikeasti aina kivaa tottistellessa ja olen taas nauttinut opettamisesta.Kuten on jo Peetunkin kanssa tullut todettua; kyllä siitä hyvä tulee.. Mä pystyn tuntemaan kuinka rauhoitun joka päivä lisää ja tiedän, että Jäpä tuli mulle kohtalon ohjaamana ja että tarviin nyt just sellasen koiran kuin se on.

Tosin eilen kun pojat juoksentelivat pihalla, tuli sellanen omituinen olo, että mitähän siellä mahtaa tapahtua...En kuitenkaan mennyt ulos vaan katsoin ikkunasta... Juu olivat sitten kimpassa kaivaneet koiran mentävän kuopan ja makasivat siellä kuopassa ja harrastivat hammaspainia....jeee! Kävin täyttämässä kuopan jonkun ajan kuluttua, mutta sen nyt tiesin jo täyttäessäni, että turhaahan se on- ja niin olikin...siellä se kuoppa taas on....olkoon...tiedä vaikka löytyisi joku mummun piilottama aarre tai jotain..

Tänään oli pakko taas käydä Mustissa ja Mirrissä, kun pöperö alkoi olla vähissä ja vaakaanhan se oli Jäpä pistettävä.... 23 kiloa! Kuinkahan iso siitä oikein tulee.... No tarttuihan sieltä mukaan tietenkin yks vähän katu-uskottavampi panta...ettei tollasella vauva-pannalla tarvii näyttäytyä....vaikka just lupasin ittelleni, etten osta mitään, mutta kun mulla ei ole tallella( lue: en halua etsiä) yhtään aikasempien koirien sopivankokoisia pantoja...

Vauhdikasta menoa täällä on joka päivä ja siihen on vaikea tottua, kun on pitkään jo ollut rauhallista. Parasta on, että Peetu pyytää ulos leikkimään ja jaksaa painia Jäpän kanssa vaikka kuinka kauan. Välillä Peetu tulee sisälle ja hakeutuu mun viereen sen näkösenä, että mamma tuu kattomaan mitä se nyt taas tekee...Yleensä siinä vaiheessa käyn tarkistamassa tilannetta. Viimeks tosin harvensi vaan yhtä puskaa, onneks se on sellanen puska, mikä mun piti leikata jo kauan sitten - nyt ei tarvii enää - on kohta nyhdetty juurineen pois .....